In de voortgang van de herontwikkeling van het Erfgoedcomplex aan de Nieuwstraat te Breda tot het 1e vijf sterren hotel van Brabant is er deze middag een cruciale stap voorwaarts gemaakt door de ondertekening van het huurovereenkomst tussen de Ontwikkelingscombinatie Designhotel Nieuwstraat Breda en Odyssey Hotel Group, partner van Marriott International Inc.
Autograph Collection

Odyssey Hotel Group zal het hotel met 95 kamers, conferentie- en horecaruimte gaan exploiteren als een hotel onder het label: “Autograph Collection”, uit het merkenportfolio van Marriott International Inc. Dit label wordt gebruikt voor opvallende en onafhankelijke luxehotels met veelal historische en iconische uitstraling. Voor Breda betekent het dat dit boutique hotel opgenomen gaat worden in de boekingskanalen van Marriott, de grootste hotelbookingsite ter wereld, waardoor Breda ook internationaal meer op de kaart gezet wordt als poort van Brabant, knooppunt tussen Rotterdam en Antwerpen.

Odyssey Hotel Group exploiteert, resp. voert management over hotels in vooral Nederland en Duitsland, veelal verbonden met de labels van Marriott International Inc.

Omvangrijk Erfgoedcomplex

Een hotellabel met internationale aansluiting en allure, is elementair gebleken in het volmaken van de financieringsbehoefte, nodig voor herbestemming en restauratie van dit omvangrijke Erfgoedcomplex. In overleg met Hormax Horecamakelaars en Laurens Meijer van Meyer Beheer, ambassadeur van het hotel in de Nieuwstraat, is naar dit internationale label gezocht. Laurens zal ook in de toekomst als adviseur aan dit belangrijke project verbonden blijven.

Het is de bedoeling dat dit Brabantse vijf sterren hotel met het “Autograph Collection” label in het vierde kwartaal van 2015 haar deuren zal openen.

Bron: Erfgoedstem

Gelabeld met → 
Deel →